Ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς, υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης ήταν ο πρώτος εν ενεργεία ανώτατος αξιωματικός αυτού του βαθμού που σκοτώθηκε εν καιρώ ειρήνης!Υπάρχει άλλος ένας στρατηγός που είχε σκοτωθεί κατά την γερμανική εισβολή στην Ελλάδα αλλά αυτό συνέβη εν καιρώ πολέμου.
Τώρα από πιθανό ανθρωπινο λάθος, ή λόγω των καιρικών συνθηκών, ή λόγω μηχανικής βλάβης ένας υποστράτηγος έχασε την ζωή του χωρίς να συμμετέχει σε πολεμική επιχείρηση.
Η ανθρώπινη απώλεια είναι πάντοτε οδυνηρή ανεξάρτητα του βαθμού και της θέσης που φέρει ο θανόντας. Θανατηφόρα ατυχήματα έχουν υπάρξει στις ελληνικές ΕΔ αλλά ποτέ δεν ήταν αναμειγμένο τόσο υψηλόβαθμο στέλεχος.
Bέβαια η κουβέντα που ξεκινάει είναι σε πολύ απλή βάση. Γιατί ο ελληνικός Στρατός να χρησιμοποιεί ακόμη ένα τόσο παλιό ελικόπτερο από τα χρόνια του πολέμου του Βιετνάμ.
Ηταν ένας «ροκ» πόλεμος που όμως έχει λήξει εδώ και 42 χρόνια! Το ελικόπτερο αυτό δεν κάνει πλέον για επιχειρήσεις κανενός είδους στη σύγχρονη εποχήΟ υποστράτηγος καταγόταν από την Αρχαία Ελεύθερνα του Ρεθύμνου.
Μόλις πρόσφατα, τον περασμένο Μάρτιο, στις κρίσεις των αξιωματικών, είχε προαχθεί σε υποστράτηγο ο Ιωάννης Τζανιδάκης και τοποθετήθηκε υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς στη Λάρισα.
Αποφοίτησε από τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων το 1984 και ονομάστηκε Ανθυπολοχαγός Τεθωρακισμένων (Ανθυπίλαρχος).
Διετέλεσε Υπασπιστής του υφυπουργού Άμυνας κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη από το Σεπτέμβριο 2007 μέχρι τον Οκτώβριο 2009.
Κάποιες εκτιμήσεις που έχουν γίνει (με μεγάλη επιφύλαξη) αναφέρου αυτό που οδήγησε στην πτώση του ελικοπτέρου που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις αξιωματικοί και να τραυματιστεί μία αρχιλοχίας ήταν τα καλώδια της ΔΕΗ σε συνδυασμό με την κακή ορατότητα.
Με τα συντρίμμια να έχουν εντοπιστεί κάτω από κομμένα καλώδια ρεύματος και κολόνα της ΔΕΗ η οποία και έχει υποστεί ζημιές, θεωρείται πιθανό να μπλέχτηκε και να πέσει στο έδαφος.
Από την ενημέρωση που έκανε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΕΘΑ πλοίαρχος Βασίλης Μπελεσιώτης έγινε γνωστό ότι στην περιοχή που πετούσε επικρατούσαν αυξημένες χαμηλές νεφώσεις και περιορισμένη ορατότητα.
Στην περιοχή της συντριβής υπήρχαν χαμηλές νεφώσεις περί τα 500 πόδια ενώ φυσούσαν ασθενείς άνεμοι. Ωστόσο δεν αναφέρθηκε καθόλου στα πιθανά σενάρια της πτώσης, οπότε παραμένει άγνωστο αν το Χιούι συνετρίβη μετά την πρόσκρουση στα καλώδια ή αν παρέσυρε τα καλώδια της ΔΕΗ αφού είχε αρχίσει να πέφτει και μόνο εικσαίες μπορούν να γίνουν
Πάντως σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ το ελικόπτερο ήταν καλώς συντηρημένο.
Το χρονικό της τραγωδίας όπως το ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ
Στις 07:25 το ελικόπτερο απογειώθηκε από Στεφανοβίκειο και κινήθηκε στην 110 Πτέρυγα Μάχης
Στις 07:38 απογειώθηκε από τη Λάρισα και μετά από λίγο υπήρξε αρχικά απώλεια επικοινωνιών και στη συνέχεια απώλεια του ίχνους του Χιούι από τα ραντάρ
Στις 08:58 ήταν ο προβλεπόμενος χρόνος προσγείωσης
Περί τις 09:03 εξετραπησαν δύο F-16 για έρευνες στην περιοχή και δόθηκε εντολή συναγερμού
Στις 10:00 υπήρξε η πληροφορία από την ΕΛΑΣ ότι το ελικόπτερο έπεσε 3-4 χιλιόμετρα βορείως Σαρανταπόρου
Στις 10:10 συεργείο της ΔΕΗ ειδοποίησε για εντοπισμό σντριμμιών
Στις 10:48 προσγειώθηκε ένα ελικόπτερο Agusta Bell στην περιοχή
Στις 11:03 υπήρξε η ενημέρωση ότι η κοπέλα, η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα, ήταν καλά και ότι υπήρξαν τέσσερις σοροί: του Υποστρατήγου Ιωάννη Τζανιδάκη, του Συνταγματάρχη (ΤΘ) Θωμά Αδάμου, του Ταγματάρχη (ΑΣ) Δημοσθένη Γούλα και του Υπολοχαγού (ΑΣ) Κωνσταντίνου Χατζή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου