του Μάνου Μεϊμαράκη
Η κινητοποίηση οργανώνεται μέσω της εφαρμογής Telegram.
Οι διοργανωτές καλούν αλλοδαπούς που ζουν στην Τουρκία να συγκεντρωθούν στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί όλοι μαζί με οχήματα, πανό και σημαίες να προσεγγίσουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα με τελικό προορισμό χώρες της Ευρώπης.
Άγνωστο για την ώρα παραμένει η ημέρα και ώρα κατά την οποία θα ξεκινήσει η φάλαγγα.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην κινητοποίηση φέρεται ότι έχει Ιρακινός ο οποίος ζει στην Τουρκία τα τελευταία επτά χρόνια. Ωστόσο, οι υποκινητές δηλώνουν ότι οργανώνουν την «φάλαγγα» σε συνεργασία με αρκετά άτομα διαφόρων εθνικοτήτων που ζουν στην Τουρκία.
Στο κάλεσμα το οποίο συνοδεύουν με δεκάδες εικόνες από τα γεγονότα στις Καστανιές τον Μάρτιο του 2020, οι διοργανωτές ζητάνε μπροστά στην φάλαγγα να μπουν παιδιά και γυναίκες. Αναφέρουν επίσης ότι στα σύνορα χρήσιμο είναι να μην προκληθεί χάος αλλά με «σοφία και μέθοδο να σπάσουν τα σύνορα».
Στιγμιότυπo από την ανακοίνωση των υποκινητών στο Telegram
Οι διοργανωτές αναφέρουν επίσης ότι την κινητοποίηση υποστηρίζουν ΜΚΟ αρωγής προσφύγων με έδρα στην Τουρκία.
Ενώ, σε νεότερη ανακοίνωση τους οι διοργανωτές ανέφεραν ότι η φάλαγγα θα ξεκινήσει μέχρι να εκδοθεί άδεια από την τούρκικη κυβέρνηση.
Απαντώντας σε ερωτήματα οι διοργανωτές τονίζουν ότι τα ελληνοτουρκικά σύνορα είναι πιό εύκολο να προσπελαστούν καθώς οι έλεγχοι στην Βουλγαρία είναι εξονυχιστικοί και ότι η επιτυχία του εγχειρήματος θα κριθεί από τον όγκο της φάλαγγας.
Ήδη εκατοντάδες αλλοδαποί στην Τουρκία δηλώνουν ότι θα συμμετάσχουν περιμένοντας να οριστικοποιηθεί η ημέρα της συγκέντρωσης.
Ουσιασικά πρόκεται για επανάληψη της πολιορκίας των ελληνικών συνόρων αλλά αυτή τη φορά με οχήματα.
Όμως που θα σταθμεύσουν όλα αυτά τα οχήματα αν πράγματι επιχειρηθεί νέα πολιορκία του ελληνικού φυλακίου στις Καστανιές;
Το δάσος από το οποίο εφορμούσαν στο ελληνικό φυλάκιο στις Καστανιές και μέσα στο οποίο είχαν στρατοπεδεύσει τον Μάρτιο του 2020 χιλιάδες αλλοδαποί, σήμερα δεν υπάρχει. Η Τουρκία το αποψίλωσε δημιουργώντας μια έκταση η οποία από ψηλά θυμίζει πλέον ένα τεράστιο πάρκινγκ.
Δορυφορική απεικόνιση μεταβολών στην δασική περιοχή μπροστά από το ελληνικό φυλάκιο στις Καστανιές
Τον Νοέμβριο του 2021 η «δημοκρατία» είχε αποκαλύψει έπειτα από έρευνα πως ακριβώς η Τουρκία αποψίλωνε το δάσος επί μήνες σε ένα εγχείρημα το οποίο τότε φαινόταν να μην έχει λογική.
Η αποψίλωση του δάσους άρχισε τέσσερις μήνες μετά τα γεγονότα στον Έβρο, και ειδικότερα στις 4 Ιουλίου 2020 βόρεια του ελληνικού φυλακίου στις Καστανιές και ακριβώς διπλά από το τουρκικό συνοριακό φυλάκιο.
Η αποψίλωση συνεχίστηκε με μεγάλη ένταση τους επόμενους μήνες σε δύο κατευθύνσεις, η μία προς το κέντρο του δάσους και η άλλη παραπλεύρως οδικής αρτηρίας που οδηγεί στο συνοριακό σταθμό του Παζάρκουλε, μέχρι που το δάσος εξαφανίστηκε, ενώ από τα τέλη Ιουλίου 2021 μέχρι τα τέλη Αυγούστου 2021 αφαίρεσαν συστηματικά κάθε ίχνος βλάστησης, μετατρέποντας το δάσος σε μια έρημο περίπου 30 στρεμμάτων.
Συμφωνα με νεότερα δορυφορικά δεδομένα στην θέση του κατάφυτου τότε δάσους σήμερα παρατηρείται μηδενική υγρασία και βλάστηση.
Η πρώην δασική περιοχή έχει στεγνώσει. Σε πρόσφατη δορυφορική απεικόνιση της περιοχής παρατηρείται μηδενική υγρασία και βλάστηση
Αν λοιπόν πράγματι εκατοντάδες οχήματα επιχειρήσουν να προσεγγίσουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα στις Καστανιές και μάλιστα με άδεια από την τουρκική κυβέρνηση όπως υπόσχονται οι διοργανωτές της «φάλαγγας», υπάρχει ήδη έτοιμος χώρος δεκάδων στρεμμάτων να υποδεχθεί το κονβόι.
Ο διοργανωτές υποστηρίζουν ότι δεν έχουν καμία σχέση με κυκλώματα διακινητών στην Τουρκία και ζητούν από όσους θα συμμετάσχουν να ξεκινήσουν με δικά τους μέσα. Από την εξίσωση όμως δεν θα λείψουν οι διακινητές οι οποίοι αναμένεται να διαθέσουν με το αζημίωτο εκατοντάδες οχήματα για όσους δεν διαθέτουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Έβρο οι πιέσεις των διακινητών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, όπως ομοίως συμβαίνει και στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.
Ταυτόχρονα, καθημερινές είναι πάνω από το βορειοανατολικό Αιγαίο οι πτήσεις τούρκικων drones τα οποία επιτηρούν ιδιαιτέρως περιοχές και περάσματα στα οποία παρατηρούνται οι περισσότερες παράνομες είσοδοι αλλοδαπών στην χώρα.
Οι δυνάμεις της ελληνικής συνοριοφυλακής δεν επαρκούν για να αναχαιτίσουν τις καθημερινές πιέσεις, ενώ οι διακινητές στα δίκτυα τους έχουν εντάξει και ντόπιους οι οποίοι γνωρίζουν τα περάσματα, αλλά και αλλοδαπούς με άδεια παραμονής οι οποίοι αναλαμβάνουν να μεταφέρουν με κλεμμένα οχήματα τους παράνομους αλλοδαπούς στην Αθήνα. Οι συνοριοφύλακες όμως αντιμετωπίζουν και μια ακόμα σοβαρή πρόκληση, σύντομα λήγουν οι συμβάσεις εκατοντάδων συνοριοφυλάκων οι οποίοι υπηρετούν στον Έβρο και σε ακριτικά νησιά.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τις εξελίξεις γύρω από την κινητοποίηση της «φάλαγγας» παρακολουθούν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ και ειδικές υπηρεσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου