Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

web radio


LATEST RADIOS
9:21 μ.μ. / 0 Gr Radio

Energy Web Radio

9:13 μ.μ. / 0 Gr Radio

TWISTED-RADIO.EU

2:14 μ.μ. / 0 Gr Radio

XorisOria Radio

1:16 μ.μ. / 0 Gr Radio

Plus Radio 102.6

4:28 μ.μ. / 0 Gr Radio

BHMA FM 99.5

4:24 μ.μ. / 0 Gr Radio

NET 105.8

4:20 μ.μ. / 0 Gr Radio

NovaSport FM 94.6

4:16 μ.μ. / 0 Gr Radio

RealFM 97.8

4:00 μ.μ. / 0 Gr Radio

ΣΚΑΪ Radio 100.3

3:48 μ.μ. / 0 Gr Radio

Republic 100.3

3:24 μ.μ. / 0 Gr Radio

ZooRadio 90.8

3:19 μ.μ. / 0 Gr Radio

Nitro Radio 102.5

3:16 μ.μ. / 0 Gr Radio

Life radio 102.9

3:12 μ.μ. / 0 Gr Radio

Kiss FM 107

3:11 μ.μ. / 0 Gr Radio

KISS 92,9

3:09 μ.μ. / 0 Gr Radio

Hot FM 104.6

3:04 μ.μ. / 0 Gr Radio

Orange 93.2

3:01 μ.μ. / 0 Gr Radio

Fresh 92.9

2:58 μ.μ. / 0 Gr Radio

Athens Dee Jay 95.2

2:50 μ.μ. / 0 Gr Radio

Best Radio 92.6

2:41 μ.μ. / 0 Gr Radio

Imagine 89.7

2:38 μ.μ. / 0 Gr Radio

RockStar Web Radio

2:35 μ.μ. / 0 Gr Radio

Wave 97.4

2:33 μ.μ. / 0 Gr Radio

105.5 Rock

2:29 μ.μ. / 0 Gr Radio

98 FM Rock

2:24 μ.μ. / 0 Gr Radio

Melodies Web Radio

2:17 μ.μ. / 0 Gr Radio

Radio Kyklos

2:14 μ.μ. / 0 Gr Radio

RSO 91.7

2:01 μ.μ. / 0 Gr Radio

Δίεση 101.3

2:00 μ.μ. / 0 Gr Radio

Love Radio 97,5

2:00 μ.μ. / 0 Gr Radio

Entexnos Fm 87.5

2:00 μ.μ. / 0 Gr Radio

Akous. Gazi

2:00 μ.μ. / 0 Gr Radio

Eroticos 94,8

1:37 μ.μ. / 0 Gr Radio

Sfera 102.2

1:33 μ.μ. / 0 Gr Radio

Palmos On AIR 105.4

1:29 μ.μ. / 0 Gr Radio

Aquarius 105.5

1:17 μ.μ. / 0 Gr Radio

POP FM 102.1

1:13 μ.μ. / 0 Gr Radio

Star Fm 88.4

1:08 μ.μ. / 0 Gr Radio

OLA FM 91.4

6:03 μ.μ. / 0 Gr Radio

FunRadio NetRadios

1:22 μ.μ. / 0 Gr Radio

City Fm 100

11:51 π.μ. / 0 Gr Radio

Live fm 89,6

11:29 π.μ. / 0 Gr Radio

City 93 RADIO

3:28 μ.μ. / 0 Gr Radio

Best Fm 98,1

3:16 μ.μ. / 0 Gr Radio

Top Fm 96,9

3:12 μ.μ. / 0 Gr Radio

Polis 102,6

3:07 μ.μ. / 0 Gr Radio

Radiokymata 102,6

2:57 μ.μ. / 0 Gr Radio

Sky Radio 99,2

2:45 μ.μ. / 0 Gr Radio

Club FM 93,7


ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΤΟΡΠΙΛΑΚΑΤΟΥΣ ΣΑΛΠΑΡΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ!!!!

turkey-germany-seek-submarine-sale-of-1-bln-2011-08-26_l



Μετά τις τρεις τορπιλάκατους που σάλπαραν για το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, τρία τουρκικά υποβρύχια, βγήκαν παγανιά στο Αιγαίο και στην Κύπρο, ενώ αναμένεται και ο απόπλους τριών φρεγατών από τη ναυτική βάση του Ακσάζ, στη Μαρμαρίδα!
Τα τρία υποβρύχια ήδη κατευθύνονται προς την Ανατολική Μεσόγειο, για να κλιμακώσουν την πίεση στην Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς έχουν αρχίσει οι γεωτρήσεις στο οικόπεδο 12 της ΑΟΖ της Λευκωσίας…
Τα τουρκικά υποβρύχια, αναχώρησαν από τη βάση του Γκιολτζούκ στην Προποντίδα και φέρουν προμήθειες δύο μηνών.
Φυσικά, θα διασχίσουν το Αιγαίο…
Όμως, οι τορπιλάκατοι, τα υποβρύχια και οι φρεγάτες, δεν είναι τα μόνα πλοία που φεύγουν για την Ανατολική Μεσόγειο. Θα τα ακολουθήσει το ερευνητικό σκάφος Piri Reis, το οποίο θα αποπλεύσει για δήθεν σεισμικές έρευνες, κάποια στιγμή σήμερα…
Το προαναφερθέν πλοίο, έχει αυτονομία 22 ημερών.
Είναι φανερό ότι η Άγκυρα ρίχνει πάνω στο τραπέζι, ό,τι έχει και δεν έχει, προκειμένου να «ελέγξει» τις εξελίξεις, ενώ ήδη, στην περιοχή κοντά στο οικόπεδο 12, τουρκική πολεμική μοίρα πραγματοποιεί ασκήσεις, δοκιμάζοντας τα νεύρα πολλών.
Είναι πλέον σαφές στις πρωτεύουσες των μεγάλων κρατών, ότι οι Τούρκοι «τεντώνουν» το σκοινί, την ώρα μάλιστα που οι Ισραηλινοί δείχνουν διατεθειμένοι να χαμηλώσουν προσωρινά τους τόνους και σταμάτησαν τις «διαρροές» των τελευταίων ημερών, μετά από αμερικανικές παραινέσεις.
Από την άλλη, οι ΗΠΑ, με την τακτική του μαστιγίου (όπως είναι η αναβολή εξελίξεων στην πώληση μη επανδρωμένων αεροσκαφών στην Τουρκία) και του καρότου, προσπαθούν να «συγκολλήσουν» τις (δήθεν;) διαταραγμένες σχέσεις Τουρκίας – Ισραήλ.

Την τουρκική αναίδεια «ποτίζει» και η ΕΕ, η οποία με απαράδεκτες δηλώσεις των εκπροσώπων της, συνεχίζει να κρατά ίσες αποστάσεις, σε μια διένεξη κράτους-μέλους της και τρίτου κράτους!
Τόση «αλληλεγγύη»!
Να τα βλέπουν αυτά όσοι ποντάρουν όσον αφορά στην άμυνά μας, στην ενσωμάτωσή μας στις λεγόμενες «ευρωατλαντικές δομές»!πηγηhttp://www.volca

ΑΡΘΡΟ-ΣΟΚ ΣΤΗΝ "ΑΥΓΗ" O ΣΥΡΙΖΑ προτρέπει την κυβέρνηση: Αποβολή ΧΑ από εκλογές & φυλακίσεις!

Με ένα άρθρο-σοκ στην "Αυγή" την κομματική εφημερίδα του, ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση, να μην επιτρέψει την συμμετοχή του Λαϊκού Συνδέσμου-Χρυσή Αυγή στις ευρωεκλογές γιατί είναι βέβαιο ότι θα είναι ... τρίτο κόμμα (η αίσθηση στην κοινή γνώμη είναι ότι μάλλον πάει για δεύτερο κόμμα στις ευρωεκλογές...).
Σημειώνουν ότι δεν αρκεί η πολιτική αντιμετώπιση της Χρυσής Αυγής και σημειώνει ο αρθρογράφος ότι "Δεν υπάρχει τρόπος να γυρίσουμε στην προ κρίσης "κανονικότητα" για να ηττηθεί ως διά μαγείας η Χ.Α. Τώρα, μέσα στην κρίση, εγκαίρως πριν σηκώσει πάλι κεφάλι, πρέπει να υποχωρήσει. Τώρα είναι η απειλή".
Ας δούμε όλο το άρθρο που το υπογράφει ο Κώστας Κάρης:
"Ξεκινάει μία από τις πιο περίπλοκες χρονιές για τη χώρα μας. Περίπλοκη με αυτά που ξέρουμε και προβλέπουμε. Στο τέλος, σε έναν χρόνο θα ελέγξουμε όσα λέμε. Αν και αυτή η διαδικασία αξιολόγησης ή αυτοκριτικής -υπάρχει και αυτός ο ξεχασμένος όρος- δεν συνηθίζεται, δεν ζητείται, δεν εκτιμάται...
Το 2014, καθοριστική χρονιά για το μέλλον της εγκληματικής οργάνωσης. Τρίτο κόμμα σημαίνει στροφή επί τα ακροδεξιά και παρεμπόδιση αλλαγής των οικονομικών και κοινωνικών πολιτικών
Τον κεντρικό ρόλο θα έχουν οι εκλογικές διαδικασίες. Θα επηρεάσουν πολλά, οι νέοι συσχετισμοί θα δώσουν ώθηση είτε θα μπλοκάρουν εν εξελίξει διεργασίες. Θα έχουμε χρόνο να τα ζυγίσουμε.
Για κείνο που δεν έχουμε χρόνο και πρέπει εγκαίρως να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις είναι η απειλή της Χρυσής Αυγής. Μάλλον το 2014 θα είναι η καθοριστική χρονιά για το μέλλον της.
Οι δικαστικές έρευνες προχωρούν με τον ρυθμό τους, αποκαλύπτοντας σε βάθος τον χαρακτήρα και τη δράση της εγκληματικής οργάνωσης. Υπάρχει προσώρας μια νηνεμία, αλλά δεν θα κρατήσει.
Υπάρχουν δύο μείζονα θέματα: Αν και φαίνεται να είμαστε μακρυά από την ημέρα που θα αρχίσει το δικαστήριο για τον Μιχαλολιάκο, τον Κασιδιάρη και τους ομοίους τους, όσα έχουν αποκαλυφθεί δημιουργούν σοβαρό ερώτημα αν η Χρυσή Αυγή μπορεί να χρησιμοποιήσει τη διαδικασία του Άρειου Πάγου για να συμμετάσχει στις εκλογές.
Στα δικαστήρια οι τύποι αυτοί θα οδηγούνται ως εχθροί της δημοκρατίας και το ανώτατο δικαστήριο θα τους δέχεται ως κόμμα που σέβεται το σύνταγμα; Εδώ έχουμε γεγονότα, στοιχεία που δείχνουν ότι η δήλωση σεβασμού του συντάγματος είναι ψευδής.
Το δεύτερο, που σχετίζεται με το πρώτο, αλλά είναι πολύ ευρύτερο, είναι προοπτική η Χρυσή Αυγή να είναι στις ευρωεκλογές -ή στις εθνικές- τρίτο κόμμα, ή έστω να παραμένει στις δημοσκοπήσεις τρίτη.
Το κύριο είναι η δική της επιρροή, αλλά υπάρχει και η δυσκολία -επί του παρόντος, έστω- του ΚΚΕ να ανέβει στην τρίτη θέση και οι διαφωνίες στον χώρο της Κεντροαριστεράς που δεν της επιτρέπουν -επί του παρόντος, έστω- να συνενωθεί ή να συσπειρωθεί.
Ερχόμαστε, επομένως, στα λόγια εκείνων που επισημαίνουν ότι η προέχουσα σύγκρουση με τη Χ.Α. πρέπει να είναι πολιτική. Μόνον που δεν διευκρινίζουν. Τι εννοούν πολιτική αντιμετώπιση; Δηλώσεις και έκδοση ανακοινώσεων; Μα αυτά γίνονται.
Πολιτική μάχη σημαίνει πρωτίστως μάχη συσχετισμών. Προτείνουν, υπάρχει η δυνατότητα κοινών πρωτοβουλιών των άλλων κομμάτων -έστω ορισμένων- που να τροποποιήσει τους συσχετισμούς σε βάρος της Χ.Α., να εμποδίσει τη διάβρωση των κρατικών υπηρεσιών; Η βάσιμη εντύπωση που έχει δημιουργηθεί είναι ότι τα κόμματα παρακολουθούν κάπως μοιραία την πορεία της Χ.Α. προς την τρίτη θέση.
Αυτή η εξέλιξη μόνον αρνητική θα είναι και επικίνδυνη. Και θα προκαλέσει πολύ μεγάλη ένταση. Θα προκαλέσει εμπόδια στη δικαστική διερεύνηση, ενώ θα δώσει νέα ώθηση στην προπαγάνδα των εχθρών της δημοκρατίας και στην οργανωτική τους ανάπτυξη.
Σίγουρα θα στρίψει τον άξονα, τους πολιτικούς συσχετισμούς δεξιότερα. Ας μην παραπλανούνται τα κομματικά επιτελεία από την αντιμνημονιακή ρητορεία. Θα προκαλέσει προσκόμματα σε κάθε απόπειρα αλλαγής των οικονομικών και κοινωνικών πολιτικών.
Η οργάνωση αυτή ζει, τροφοδοτείται από κάθε εμφυλιοπολεμική αντιπαράθεση και θα την προκαλέσει στη βάση της διαίρεσης δεξιά/αριστερά.
Δεν υπάρχει τρόπος να γυρίσουμε στην προ κρίσης "κανονικότητα" για να ηττηθεί ως διά μαγείας η Χ.Α. Τώρα, μέσα στην κρίση, εγκαίρως πριν σηκώσει πάλι κεφάλι, πρέπει να υποχωρήσει. Τώρα είναι η απειλή.
Αναμφίβολα θέλει κόπο και χρόνο κάθε προσπάθεια πολιτικής συνεννόησης των κομμάτων. Το βασικό, αρχικό ερώτημα είναι: είναι σίγουροι, ξέρουν πώς θα διαχειριστούν τις πολιτικές εξελίξεις με τη Χ.Α. τρίτο κόμμα; Αν ναι, καλά βαδίζουν. Αν όχι, θα πρέπει να διερευνήσουν νέες επιλογές δράσης και συντονισμού".πηγηhttp://www.defenc

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

ΑΝΑΚΡΙΝΕΙ ΤΟΜΠΟΥΛΟΓΛΟΥ ΛΙΑΠΗ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ[βιντεο]

Ας γελάσουμε λιγάκι..

ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ "ΘΕΡΜΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ" Η ΑΓΚΥΡΑ; "Θα ανάψει το Αιγαίο" απειλούν οι Τούρκοι αν η Ελληνική Προεδρία ανακηρύξει ΑΟΖ

Οι Τούρκοι απειλούν με «θερμό επεισόδιο» στο Αιγαίο σε περίπτωση που η Ελλάδα κινήσει τις διαδικασίες, εκμεταλλευόμενη και την προεδρία της Ε.Ε. για την ανακήρυξη της ΑΟΖ και προχωρήσει στην αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην περιοχή από το Καστελόριζο και μέχρι την Κύπρο.
Πιθανόν αυτό να είναι και το πρόσχημα προκειμένου η Άγκυρα και η κυβέρνηση του Ρ.Τ. Εντογάν να προκαλέσει μία τεχνητή κρίση στο Αιγαίο για ξεφύγει από τη δίνη στην οποία βρίσκεται μετά το σκάνδαλο διαφθοράς.
Το «defencenet.gr» πρώτο είχε αναδείξει τους κινδύνους που εγκυμονεί για τα ελληνοτουρκικά η κρίση που προκλήθηκε στην Τουρκία, επισημαίνοντας πώς μπορεί να εξάγει την κρίση στο Αιγαίο στρέφοντας αλλού το ενδιαφέρον την τουρκικής κοινής γνώμης που είναι επικεντρωμένο στο σκάνδαλο διαφθοράς.
Τις ανησυχίες αυτές, οι οποίες εκφράζονται και από επιτελείς του Πενταγώνου, έρχεται να επιβεβαιώσει σήμερα ένα απειλητικό δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας «Yeni Şafak».
Η εφημερίδα έχει πρωτοσέλιδο τίτλο «Sular ısınacak», που σημαίνει «θα ανάψουν τα νερά». Δηλαδή έρχεται μεγάλη κρίση στο Αιγαίο και στην θαλάσσια περιοχή της Κύπρου.
Σημειώνεται πώς η συγκεκριμένη εφημερίδα είναι φιλοκυβερνητική, υποστηρίζει σαφώς τον Ρ.Τ. Ερντογάν και για το λόγο αυτό αξιωματικοί του ελληνικού Πενταγώνου αξιολογούν ως ιδιαίτερα σοβαρό το δημοσίευμα. Επισημαίνουν ωστόσο πώς έχουν ληφθεί και προβλεφθεί μέτρα σε περίπτωση που η Άγκυρα θελήσει να εξάγει την εσωτερική της κρίση.
Όπως υποστηρίζει η «Yeni Safak», με την ανάληψη της ελληνικής προεδρίας υπάρχει σοβαρή πιθανότητα η ελληνική πλευρά να αδράξει την ευκαιρία  για να προχωρήσει στην επίσημη αναγνώριση της ΑΟΖ, που σχετίζεται με την ύπαρξη και εκμετάλλευση των τεραστίων ενεργειακών κοιτασμάτων στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο στην ευρύτερη περιοχή της Κύπρου.
«Η Τουρκία δεν πρόκειται να επιτρέψει με κανένα τρόπο να συμβεί αυτό. Η Τουρκία θα συνεχίσει απτόητη τις έρευνες για την ανακάλυψη με την προοπτική άμεσης εκμετάλλευσης των ενεργειακών κοιτασμάτων στην ανατολική Μεσόγειο και σε δεύτερη φάση και στο Αιγαίο», επισημαίνει η εφημερίδα.
Οι Τούρκοι δηλαδή θεωρούν δικό τους χώρο τον Αιγαίο, αξιώνουν να μην γίνει καμία έρευνα από ελληνικής πλευράς και απειλούν με πολεμική σύρραξη.

Μάλιστα η τουρκική εφημερίδα έφτασε στο σημείο υποστηρίξει πώς η Ελλάδα έπρεπε να έχει απεμπολίσει το δικαίωμα της να κάνει έρευνες και να εκμεταλλευτεί τα ενεργειακά της κοιτάσματα στο Αιγαίο, καθ’ ότι είναι απαίτηση της Άγκυρας.
Φαίνεται πώς ο χειμώνας θα είναι ιδιαίτερα «θερμός» στο Αιγαίο, ιδίως όσο συνεχίζει η κρίση να βαθαίνει στην Τουρκία και να απειλείται η κυβέρνηση Ερντογάν.
Οι Τούρκοι έδειξαν τα πρώτα δείγματα κλιμάκωσης της έντασης με παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου στο Αιγαίο ανήμερα των Χριστουγέννων. Συνεχίζουν με απειλές με την έλευση του νέου χρόνου.πηγηhttp://www.defenc

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

Ποιος είναι ο πραγματικός Αϊ Βασίλης;

Ο πραγματικός άγιος Βασίλειος -και όχι ο περιορίζων το νόημα του Χριστιανισμού σε προσωρινές στιγμές κοσμικής ευτυχίας, τυπολατρικώς μόνο καλός αφού διακρίνει και βραβεύει μόνο τα ‘καλά’ παιδιά, καλοθρεμμένος και μη ασκητικός, παππούλης δυτικών και καταναλωτικών προτύπων- γεννήθηκε στην Νεοκαισάρεια του Πόντου και στο χωριό Άννησα, το 330 μ.Χ.
ΜΕΓΑΛΩΣΕ στην Καισάρεια της Καππαδοκίας και βίωσε τη θαλπωρή μιας ουσιαστικά ευσεβούς οικογένειας.
ΜΟΡΦΩΘΗΚΕ πολύ, πρώτα από τον πατέρα του Βασίλειο, μετά στην Κωνσταντινούπολη, την Νικομήδεια, και στο πανεπιστήμιο της Αθήνας για πέντε χρόνια (350-355). Στην εποχή του υπήρξε πανεπιστήμων, αρίστευσε στους περισσότερους γνωστικούς και κλασικούς τομείς (φιλολογία, ιστορία, αστρονομία, ιατρική, γεωμετρία και αριθμητική), και αυτό οφειλόταν στην χαλύβδινη θέλησή του.
Στο θαυμάσιο σύγγραμμά του «Προς τους νέους, πώς να ωφελούνται από τα ελληνικά γράμματα», ξεκαθαρίζει ο εξέχων ιεράρχης ότι την αρετή, την ομορφιά και τη γνώση μπορούν οι χριστιανοί να αντλούν, ως προγύμναση της συνείδησης για την μελέτη των βαθιών νοημάτων της χριστιανικής διδασκαλίας, στην ουσία από οποιαδήποτε πηγή, όπως και από την εθνική μας γραμματεία και παιδεία, τους αρχαίους ρήτορες, ποιητές, φιλοσόφους, μέσα στα οποία βρίσκει κανείς πρότυπα και αρετές.
Πλην όμως είναι ανάγκη να μην ξεπερνάμε το μέτρο της λογικής, και να αποφεύγουν οι νέοι πάση θυσία τις βδελυρές πράξεις τα άσχημα παραδείγματα καθώς και τα πάθη, όπως ακριβώς αποφεύγει κάποιος τα βλαβερά φαγητά και όπως ο Οδυσσέας απέφυγε, έξυπνα φερόμενος, τη μελωδία των Σειρήνων. Το συμφιλιωτικό του, υπό όρους, παράδειγμα με την αρχαία ελληνική γραμματεία προσέλαβε και η Εκκλησία στη σχέση της με το κλασσικό πνεύμα και ιδιαίτερα κατά την Αναγέννηση.
Αρεστό στο Θεό και άξιο και πολύτιμο για την οδό του αγιασμού καθίσταται κάθε γνώση και αναφορά στη ζωή, φτάνει όμως να προωθεί τις αρετές, τα σωστά κριτήρια επιλογής της αλήθειας, το αγαθό, το ψυχοσωματικά ηθικό, την φροντίδα και ωφέλεια της ψυχής.
Ο μεγάλος άγιος χρησιμοποιεί το παράδειγμα της μέλισσας. Όπως και η μέλισσα ορθά ενεργεί, έτσι κι εμείς να συλλέγουμε επιλεκτικά, αν χρειαστεί από διαφορετικές πηγές, πάντοτε τα χρήσιμα και αληθινά (βλ. και ‘Ο ρόλος του Μ. Βασιλείου στη συμφιλίωση Ελληνισμού – Χριστιανισμού’, Αναστ. Β. Γιαννικόπουλου, εκδ. Μ. Γρηγόρης, Αθ. 1991, & users.uoa. gr/~nektar/ orthodoxy/ paterikon/ basil_the_great_de_legendis_ gentilium_libris. htm).
Από το 356 μέχρι την άνοιξη του 357 ο φωστήρ της Οικουμένης ασχολήθηκε στην Καισάρεια με την δικηγορία και την ρητορική που άριστα κατείχε. Επισκέφτηκε στη συνέχεια τα μοναστήρια της Αιγύπτου, της Συρίας, της Μεσοποταμίας και της Παλαιστίνης και σπούδασε στο μεγάλο σχολείο της ασκητικής ζωής. Από τον Οκτώβριο του 357 κ.ε. μελέτησε συστηματικά την Αγία Γραφή και άρχισε να παρακολουθεί στενότερα τα εκκλησιαστικά θέματα, ενώ πήρε την απόφαση να διαμοιράσει την μεγάλη του περιουσία στους στερημένους και πένητες.
Το Πάσχα του 358 βαπτίστηκε και προχειρίστηκε σε Αναγνώστη από τον επίσκοπο Διάνιο, με τον οποίο διατήρησε στενή φιλία. Τον Νοέμβριο του 358 εγκαταστάθηκε στα Άννησα, στο πατρικό του σπίτι, και τότε άρχισε την κυρίως ασκητική ζωή του. Από την άνοιξη του 360 ΑΣΚΗΤΕΨΕ για 5 χρόνια στον Ίρι ποταμό, στον μαγευτικό Πόντο, μαζί με τον άλλο μεγάλο πατέρα της Εκκλησίας, Γρηγόριο τον Θεολόγο.
Στη θεολογική ησυχία της μοναχικής ζωής μελέτησαν συστηματικά την Αγία Γραφή και την κτίση του Θεού, επιδόθηκαν στην προσευχή και εργάστηκαν στην σύνταξη της «Φιλοκαλίας» του Ωριγένη και των ασκητικών Κανόνων.
Υποβοηθούμενος και από τη θαυμαστή ομορφιά του Πόντου ΕΓΡΑΨΕ εκεί και τις βαθυστόχαστες 9 ομιλίες του στην Εξαήμερο, που τον καθιέρωσαν όχι μόνο μεγάλο ερμηνευτή των θείων έργων αλλά και σπουδαίο επιστήμονα. Πνευματικώς αξιοθαύμαστα είναι γενικώς και τα Δογματικά έργα του, οι Ομιλίες (και στους Ψαλμούς και τον προφήτη Ησαΐα), οι Επιστολές του (περίπου 366) που αποκαλύπτουν τον ευρύ και ανθρωπιστικό εσωτερικό του κόσμο, καθώς και τα ασκητικά συγγράμματα του Αγίου (ανέρχονται σε 500 περίπου ομιλίες, στην έκδοση του Migne, τόμοι 29-32).
Οι Όροι ή Κανόνες του, που περιέχονται στα τελευταία, αποτέλεσαν από τότε την βάση του Ορθόδοξου μοναχισμού.
Περί το τέλος μάλλον του 362 ο Βασίλειος χειροτονήθηκε ΔΙΑΚΟΝΟΣ και κατόπιν ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ, από τον επίσκοπο Καισαρείας Ευσέβιο. Για 6 χρόνια εργάστηκε άοκνα, προσφέροντας πλούσια κοινωνική, θεολογική και ποιμαντική δράση. Αντιμετώπισε μάλιστα νικηφόρα και απολογητικά τους πλανεμένους Αρειανούς, οπαδούς του αιρετικού πρεσβυτέρου Αρείου (ο Αρειανισμός δίδασκε την κτιστότητα του Υιού του Θεού και αρνιόταν την θεότητα του Χριστού) και από το 377 τις χριστολογικές κακοδοξίες, εξαιτίας των έργων του Απολλιναρίου Λαοδικείας και του Μαρκέλλου Αγκύρας (ακόμη και με διπλωματική δραστηριότητα προς τον πάπα Δάμασο).
Το μεγαλύτερο μέρος των συγγραφών του αφιερώθηκε άλλωστε στην ενότητα των πιστών υπέρ των εκκλησιαστικών αληθειών και στην δογματική υποστήριξη των αποφάσεων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου. Υπέμεινε μάλιστα με υπομονή και δύναμη Κυρίου τους διωγμούς, τις συκοφαντίες και τις απειλές που υπέστη, που προξενήθηκαν όχι μόνο από την αντιπάθεια προς αυτόν του Ευσεβίου (και αργότερα πολλών άλλων επισκόπων), αλλά και από την αρειανόφρονα πολιτική του αυτοκράτορα Ουάλη και τις συκοφαντίες του επισκόπου Αγκύρας Αθανασίου. Το έτος 369 αρρώστησε βαριά και έφτασε σχεδόν στο θάνατο, αλλά με τη χάρη του Θεού ανένηψε.
Ψυχοσωματικά είχε καταβληθεί από τα προβλήματα των Εκκλησιών, από το θάνατο της μητέρας του Εμμέλειας και την συνεχή ενασχόλησή του με την σίτιση των πτωχών. Χωρίς να κατέχει καμία περιουσία ή ιδιοκτησία, τον φρόντιζαν συγγενείς και φίλοι (Για τις χρονολογίες των κυρίων γεγονότων της ζωής του, ακολουθούμε το: ‘Μέγας Βασίλειος, Βίος και Θεολογία’, Στυλιανού Παπαδοπούλου, τ. Α΄, έκδ. Β΄, Αθ. 1989. Βλ. και ‘Ο Ουρανοφάντωρ Βασίλειος’, Νικολάου Νευράκη, Αθ. 1979).
ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ χειροτονήθηκε ο αστήρ της Καισαρείας το 370, σε ηλικία 40 ετών. Το κήρυγμα του Βασιλείου ως επισκόπου υπήρξε “δυνατό σαν την βροντή, αφού και η φωτεινή του ζωή ήταν σαν την αστραπή”, σύμφωνα με τον Γρηγόριο Ναζιανζηνό (Migne 38, 74). Θεωρήθηκε σε Ανατολή και Δύση καθηγητής των θείων και υπερκόσμιων αληθειών του Ευαγγελίου, μοναδικός λειτουργιολόγος, άφθαστος παιδαγωγός, θεμελιωτής του κοινοβιακού μοναχισμού και δυνατός κοινωνιολόγος.
Ύστερα από εξάντληση και πάθηση των νεφρών ΚΟΙΜΗΘΗΚΕ στο τέλος του 378 μ.Χ., στα 49 του χρόνια. Η ζωή του ως κληρικός διήρκεσε συνολικά 15 έτη. Τα τελευταία του λόγια, πάνω στην επιθανάτια κλίνη του, ήταν τα ίδια λόγια του Χριστού πάνω στο Σταυρό προς τον Πατέρα Του: «Στα χέρια σου θα παραδώσω το πνεύμα μου». Την 1η Ιανουαρίου του 379 έγινε η κηδεία του.
Ήταν τόσο πολυπληθείς οι εκδηλώσεις σεβασμού και τιμής (ακόμη και από τους εχθρούς του) και τόσο μεγάλος ο συνωστισμός σ’ αυτήν, ιδιαίτερα από τους ευεργετηθέντες υπ’ αυτού, χριστιανούς, εβραίους και εθνικούς, που τον αγαπούσαν, ώστε κατά τη διάρκειά της (της κηδείας του) πέθαναν από ασφυξία αρκετοί άνθρωποι, οι οποίοι, σύμφωνα με τον αναγνωρισμένο ιστορικό Κ. Παπαρρηγόπουλο, συνόδευσαν ευτυχισμένοι έναν πράγματι μεγάλο ιεράρχη στην Ουράνια πόλη.         
Στον ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ο Βασίλειος υπήρξε, κατά γενική ομολογία, πρωτοπόρος. Μοίρασε αρχικά την τεράστια πατρική του περιουσία στους πάσχοντες, ανήμπορους και φτωχούς. Ακολούθως ανέπτυξε φιλανθρωπία αξιοθαύμαστη χωρίς διακρίσεις και έκτισε ολόκληρη πόλη, την ονομαζόμενη ‘Βασιλειάδα’, που περιλάμβανε πτωχοκομείο, ορφανοτροφείο, γηροκομείο, ξενώνα και νοσοκομείο, στην οποία υπηρετούσαν ως προσωπικό μοναχοί, αφού εξάλλου ο Μ. Βασίλειος εργάστηκε και για την πιστότερη υπακοή των μοναχών στην Εκκλησία, τη διάθεσή τους σε φιλανθρωπικά έργα και μάλιστα υπό τον επίσκοπον.
Ο άξιος ποιμένας της Εκκλησίας ενδιαφέρθηκε και επενέβαινε ιδιαίτερα υπέρ των αδικουμένων, εργαζόμενων και χηρών, προέτρεπε προς κοινωνική μέριμνα τους άρχοντες και στην τρομακτική πείνα του 367-368 επέδειξε σπουδαία δραστηριότητα (οργάνωσε καταυλισμούς και λεπροκομείο, έστησε κέντρα διανομής φαγητού, επιδόθηκε σε εράνους, εργάστηκε χειρωνακτικά, αλλά και ως γιατρός). Τόσο πρακτικά, ξεκάθαρα και αληθινά όσο ο ακάματος Βασίλειος, ίσως κανένας άλλος δεν εφάρμοσε την εντολή της αγάπης του Θεανθρώπου.
Η περίληψη όλης της Αγίας Γραφής είναι η αγάπη, αναφέρει ο εξέχων ιεράρχης, και διδάσκει: «Απόδειξις των του Χριστού μαθητών, η εν αυτώ προς αλλήλους αγάπη» (P.G. 31,709).
Πολλοί πλούσιοι συγκινήθηκαν εξάλλου από το παράδειγμά του και τις προτροπές του και τον ακολούθησαν στις αγαθοεργίες (βλ. Νικολάου Νευράκη: ‘Ο Ουρανοφάντωρ Μέγας Βασίλειος’, Αθ. 1979 & ‘Οι Τρεις Ιεράρχες Χθες- Σήμερα - Αύριο’, Αθ. 2004). Το υπαρξιακό και πνευματικό κλάμα του ανθρώπου, διδάσκει ο αληθής φίλος του Ιησού Βασίλειος, θεραπεύεται δια του αγιασμού και της κοινωνικής προσφοράς.
Όταν ο άνθρωπος δεν αγκαλιάζει τον διπλανό του, τότε χάνεται στον αυτοπεριορισμό του και την ανασφάλειά του, υποφέρει κάτω από τα δεσμά του εγωισμού του. Ο Μ. Βασίλειος φέρει ως παράδειγμα ατομισμού και έλλειψης αγάπης την τακτική ορισμένων πλουσίων στα χρόνια του. Αυτοί, ακόμη και στο θέατρο όταν πήγαιναν, πλήρωναν αρκετές θέσεις γύρω τους ώστε να μένουν κενές, και έτσι απολάμβαναν ανενόχλητοι την παράσταση.
Όταν όμως, λέγει ο κορυφαίος ιεράρχης, δεν αντλείται νερό από τα πηγάδια, τότε το νερό αρχίζει και βρωμάει, χάνει την αξία του και καταστρέφεται η ποιότητά του. Αυτά παθαίνει και η ψυχή του ανθρώπου που ζει αποκλειστικά για τον εαυτόν του.Κάθε πράγμα που δεν κοινωνείτε είναι καταδικασμένο σε αποτυχία. Και αιώνια παραδείγματα παραμένουν προς υπόδειξη της αλήθειας αυτής το νερό της Νεκράς Θάλασσας, καθώς και η παραβολή του άφρονος πλουσίου, με τη μικρόχαρη καρδιά και τα χαμερπή κίνητρα (βλ.
Ο Χριστός και ο καινούριος κόσμος του Θεού, Νικολάου Νευράκη, Αθ. 1989).  
Τα ΥΛΙΚΑ ΑΓΑΘΑ ανήκουν σε όλους, τονίζει ο αυθεντικός άϊ Βασίλης, που προσανατολίζει τους χριστιανούς προς την κοινοχρησία των πρώτων εκκλησιαστικών χρόνων: «Το ψωμί που φυλάς στην αποθήκη σου είναι του φτωχού. Τα ρούχα που κρατάς κρυμμένα είναι του γυμνού. Τα υποδήματα που σαπίζουν αχρησιμοποίητα είναι του ξυπόλητου. Τα χρήματα που κρύβεις είναι του φτωχού. Τόσους λοιπόν αδικείς, όσους θα μπορούσες να βοηθήσεις και το αρνήθηκες» (ΒΕΠΕΣ, τ. 54, Απ. Διακονίας, Αθ. 1976).
Ακόμη, λέγει ο ελεήμων άγιος, «Ο πλούτος δεν είναι ζηλευτός για τον πλούτο. Ούτε το αξίωμα για το ίδιο το αξίωμα. Αλλά είναι και τα δύο όργανα για την αρετή, γι’ αυτούς που τα χρησιμοποιούν καλά. Δεν έχουν από μόνα τους κάτι το καλό. Αυτός λοιπόν που χρησιμοποιεί λανθασμένα τον πλούτο είναι ελεεινός και μοιάζει με κάποιον στρατιώτη που, ενώ του δόθηκε το ξίφος για την άμυνα στον πόλεμο, αυτός τραυματίστηκε εκούσια μ’ αυτό.
Εάν όμως χρησιμοποιηθεί ο πλούτος καλά, σύμφωνα με τον ορθό λόγο, επαινείται και αγαπάται ο χρήστης του και δίκαιος είναι για τον κοινωνικό και φιλάδελφο τρόπο συμπεριφοράς του» (P.G. 95,1465A). Άρπαγας είναι για τον Μ. Βασίλειο εκείνος που αρνείται να δώσει στους έχοντες ανάγκη όσα ο Θεός τού έχει δώσει μόνο προς διαχείριση.
Διότι οι Πατέρες γενικά της Εκκλησίας μάς θέλουν ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ των αγαθών και όχι ιδιοκτήτες, αλλιώς μιλάνε για απανθρωπιά, για αδικία και πλεονεξία, ‘ήτις εστί ειδωλολατρία’ (Κολ. 3,5), σύμφωνα και με τον απ. Παύλο. Η αξία δεν βρίσκεται στο χρήμα, αλλά στον σωστό τρόπο χρησιμοποίησής του. Εξάλλου, αν ο άνθρωπος ενδιαφερθεί ειλικρινά για τον συνάνθρωπό του, μόνο τότε θα αποκατασταθεί η ισορροπία και στη φύση, που στενάζει από την εσωστρεφή κατανάλωση και τη φθορά εξαιτίας της κακής χρήσης της τεχνολογίας.
Η μανία για πλουτισμό είναι και η καταστροφή της φύσης, πολύ εύστοχα κηρύττει ο Βασίλειος. Το άπληστο κέρδος οδηγεί και στην οικολογική ανισορροπία, ενώ η λύση είναι η αγάπη και η έμπρακτη κατανόηση (βλ. και ‘Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου’, Σταυρούλας Σοφού, εκδ. Σαββάλας, 2009).
Ο κατεξοχήν κοινωνικός εργάτης του Ευαγγελίου, Βασίλειος, προτρέπει στην ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΓΑΠΗ, διότι η αρετή αυτή, καθώς λέγει, δεν είναι καθόλου θεωρητική υπόθεση. Οφείλουμε να την εφαρμόζουμε στις σχέσεις μας με τους άλλους. ‘Να μοιραζόμαστε τα πάντα και να συγχωρούμε τους πάντες’ είναι το μήνυμα του γνήσιου άγιου Βασίλη, αφού αυτή είναι κυρίως η διδασκαλία του Χριστού.
Όπως ο Θεός αγαπάει τους ανθρώπους, και ανατέλλει τον ήλιο Του ή βρέχει για δικαίους και αδίκους, έτσι και εμείς οφείλουμε να αγαπάμε αλλήλους χωρίς κατάκριση. Να μην υστερούμε στην αγάπη, να μην είμαστε δούλοι και δέσμιοι των υλικών αγαθών, να υπάρχει ενότητα και σύμπνοια, που οδηγεί στην τέλεια εν Χριστώ κοινωνία και την αγιοπνευματική αλλαγή και λύτρωση. Διότι, «αυτός που αγαπάει τον συνάνθρωπό του δεν κατέχει τίποτε περισσότερο από αυτόν …Όσο κάποιος πλεονάζει στον πλούτο, τόσο υστερεί στην αγάπη» (‘Προς τους πλουτούντας’, ΒΕΠΕΣ, τ. 54, Απ. Διακονίας, Αθ. 1976).
Αξίως λοιπόν ακτινοβόλησε παγκοσμίως ο Βασίλειος Καισαρείας, λόγω της ταπείνωσης, σεμνότητας και συνειδητού χριστιανισμού που εφάρμοσε, ένεκα των οποίων αρετών του προσέλκυσε την Χάρη του Τριαδικού Θεού, ο οποίος τον στεφάνωσε με την άκτιστη δόξα Του, και επέτρεψε να τιμάται η μνήμη του ως διαχρονικό και οικουμενικό παράδειγμα ανόθευτου μηνύματος αγάπης.
Το εμπνευσμένο απολυτίκιό του αναφέρει:
«Εις πάσαν την γην εξήλθεν ο φθόγγος σου, ως δεξαμένη τον λόγον σου, δι’ ου θεοπρεπώς εδογμάτισας, την φύσιν των όντων ετράνωσας, τα των ανθρώπων ήθη κατεκόσμησας ….».
Μιχαήλ Χούλη, Θεολόγου

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕΣ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥΣ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΑΣΑΝ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΟΣΗ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΕΥΧΟΜΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΑΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΤΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ