Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

22 μήνες φυλακή σε άνεργο στην Θεσσαλονίκη επειδή δεν είχε εισιτήριο!

Ένοχος κρίθηκε ένας άνεργος από τη Θεσσαλονίκη για τα αδικήματα της ψευδούς καταμήνυσης και της συκοφαντικής δυσφήμισης, ενώ το δικαστήριο του επέβαλε ποινή φυλάκισης 22 μηνών με τριετή αναστολή.   Σημειώνεται ότι ο πρώην ΥΠΟΙΚ Γ.Παπακωνσταντίνου που κρίθηκε ένοχος σε βαθμό πλημμελλήματος για νόθευση εγγράφων-της λίστας Λαγκάρντ-από το Ειδικό Δικαστήριο πήρε μια σαφώς ελαφρότερη ποινή αφού καταδικάστηκε σε ένα χρόνο φυλάκιση με τριετή αναστολή!   Απλά για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης.   Πρόκειται για τον Βαγγέλη Κιτσώνη, ο οποίος στις 11 Μαΐου επιβιβάστηκε χωρίς εισιτήριο σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ και σύμφωνα με όσα υποστηρίζει μιλώντας στη τηλεόραση του ΑΝΤ1 διαπομπεύτηκε, εξυβρίστηκε και κρατήθηκε παράνομα για περισσότερες από τρεις στάσεις από δύο ελεγκτές στο λεωφορείο της γραμμής 11 ενώ είχε δηλώσει ότι είναι άνεργος και έχοντας δείξει και την κάρτα ανεργίας.     Υπέρ του άνεργου Βαγγέλη Κιτσώνη κατέθεσε ένας συνεπιβάτης όταν όμως όλοι κατευθύνθηκαν στο Τμήμα ο κ. Κιτσώνης κατέθεσε μήνυση για παράνομη παρακράτηση και εξύβριση προς τους ελεγκτές του ΟΑΣΘ. Μήνυση όμως για ψευδή καταμήνυση και συκοφαντική δυσφήμηση στον ίδιο και στον συνεπιβάτη που ήταν συνδικαλιστής και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδικάτου Επισιτισμού – Τουρισμού Θεσ/νίκης κατέθεσαν και οι ελεγκτές.   Αξίζει να σημειωθεί ότι η μήνυση του ανέργου δεν εκδικάστηκε ποτέ, αντίθετα όμως οι μηνύσεις των ελεγκτών πήραν κανονικά τον δρόμο της δικαιοσύνης.   Με την φράση «εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αντέδρασε με έντονο τρόπο στην πρόταση του προέδρου του ΟΑΣΑ να αλλάξει η ποινή της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από πταίσμα σε πλημμέλημα, να συλλαμβάνονται δηλαδή οι λαθρεπιβάτες και να τιμωρούνται από τρία έως πέντε έτη.   «Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» είπε ο κ. Σπίρτζης επισημαίνοντας πως δεν μπορεί να καταλάβει τέτοιου είδους προτάσεις ειδικά όταν προέρχονται από ανθρώπους που έχουν πολλά χρόνια στις ηγεσίες των συγκοινωνιών, έχουν ευθύνη για το χάλι τους, για τις προτάσεις που έχουν κάνει, για τους λαθροκυνηγούς και όλα όσα έχουμε δει. Πρόσθεσε μάλιστα πως «έχουν ευθύνη εκείνοι που τους τοποθέτησαν σε αυτές τις θέσεις αλλά έχουμε ευθύνη κι εμείς που δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμη, για διάφορους λόγους».   «Δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη», αλλά «θέτουμε ένα ζήτημα για προβληματισμό». «Προτείνουμε αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου από κατασταλτικό σε αποτρεπτικό» αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, με αφορμή τις δηλώσεις του προέδρου του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη, στη Βουλή, όπου ζήτησε τη μετατροπή του αδικήματος της λαθρεπιβίβασης, από πταίσμα σε πλημμέλημα.   "Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο» αναφέρεται στην ανακοίνωση. «Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει - διοικητικό.   Η διάταξη λοιπόν, δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, αλλά το αντίθετο, τη διόγκωσε, με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ. Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο. Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης.   Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο" αναφέρεται στην ανακοίνωση.   "Ασφαλώς, βέβαια - συνεχίζει η διοίκηση του ΟΑΣΑ - το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει, ότι τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην πόλη μας αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης".   Εν ολίγοις υποτίθεται ότι η πολιτική ηγεσία αντέδρασε σε μια τόσο σκληρή πρόταση, όπου σε μια χώρα κατεστραμμένη από τα Μνημόνια είναι πολύ πιθανότερο να είναι κάποιος άνεργος παρά να εργάζεται (και εάν εργάζεται δουλεύει για μισθό-φιλοδώρημα) οπότε δεν είναι εφικτό να πληρώνει κάποιος τα δυσβάσταχτα πλέον εισητήρια αφού δεν έχει εισόδημα.   Υποτίθεται ότι η πολιτική της κυβέρνησης είναι ναπροστατεύονται οι αδύναμοι, και ο έχων κάρτα ανεργίας είναι πιστοποιημένα αδύναμος. Εάν συνυπολογίσουμε ότι οι άνεργοι πληρώνουν και ΕΝΦΙΑ αναρωτιέται κανείς μήπως ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ δεν είπε ότι είπε τυχαία, αλλά υπάρχει γενικά πολιτική εντολή από το ΔΝΤ για πραγματικό "ξεκλήρισμα" όλων-δικαίων και αδίκων-στην ελληνική κοινωνία; : http://www.defencenet.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου